bol.com winkelfolder

Op zoek naar een allround webshop?

Dan ben je hier op de juiste plaats!

Op bol.com, oftewel: de winkel van ons allemaal, vind je maar liefst 14.000.000 artikelen terug in dertien verschillende rubrieken: Boeken, Digitaal lezen, Muziek, Film & Games, Speelgoed & Hobby, Baby, Kind & Mama, Mooi & Gezond, Sieraden & Horloges, Sport & Vrije Tijd, Computer & Elektronica, Wonen & Koken, Tuin & Klussen, Dier en Inspiratie.

Dat is een hele boterham. Het is dan ook een zeer populaire website voor iedereen die op zoek is naar een cadeau voor iemand anders of voor zichzelf. Je vindt er steeds wat je zoekt door het ruime aanbod en je product wordt ook nog eens razendsnel geleverd. Voor de meeste artikelen geldt dat als je voor 23u59 bestelt, het product nog de volgende dag bij je thuis geleverd wordt.



Bol.com – Winkelfolder

Bol brengt voorlopig geen papieren folder uit. Wel kan je op de hoogte blijven van hun aanbiedingen door je in te schrijven op de nieuwsbrief. Inschrijving is volledig vrijblijvend en je kan je op elk moment weer afmelden.

Bol.com – Geschiedenis van een succesverhaal

Bol.com webwinkelHet begon allemaal in 1998 toen Daniel Ropers als junior consultant bij McKinsley een businessplan schreef voor een online winkelkanaal. Een jaar later werd bol.com opgericht door het Duitse mediabedrijf Bertelsmann AG met vestigingen in Duitsland, Nederland, Italië, Zweden en China.

In 2002 werd de onderneming door Bertelsmann AG verkocht aan drie Duitse aandeelhouders. Een jaar later werd er voor het eerst winst gemaakt.

Van 2009 tot 2012 werd bol.com beheerd door het Nederlandse investeringsbedrijf Cyrte Investments, een onderdeel van Delta Lloyd. Daarna werd het online winkelkanaal overgenomen door Ahold voor 350 miljoen euro.

Oorspronkelijk was het hoofdkantoor gevestigd in het Nedrlandse Vianen, die werd later verhuisd naar Nieuwegein. Tegenwoordig is de hoofdzetel van bol.com gelegen in Utrecht, vanwaar het internetbedrijf zijn internationale contacten almaar ziet groeien.

Het distributiecentrum ligt dan weer in het Nederlandse Waalwijk. Dit distributiecentrum werd onlangs in de bloemetjes gezet en tot meest duurzame retail distributiecentrum van Nederland uitgeroepen door BREEAM, een internationaal keurmerk dat in 77 landen werkzaam is.

In 2010 veroverde de webwinkel ook de Belgische markt, waar het al snel uitgroeide tot een heel populaire winkel. Wie nog nooit iets bij bol.com besteld heeft, kent het ongetwijfeld wel van de aanstekelijke radiospots.

Bol.com – Meer dan 10 miljoen artikelen

Je leest het goed: de populaire webwinkel biedt intussen meer dan 10 miljoen producten aan. En dat terwijl er in 2010 nog maar 2,5 miljoen artikelen in aanbieding waren. Aanvankelijk stond bol.com voornamelijk bekend om het diverse aanbod boeken: van literaire klassiekers tot thrillers en bestsellers, via antiquariaten of rechtstreeks via de online shop zelf. Maar intussen is er natuurlijk veel meer beschikbaar.

De uitbreiding van het assortiment kende ook een sterke stijging dankzij de toevoeging van luxe beauty merken in 2015. Het overweldigende aanbod wordt met de dag veelzijdiger, dit allemaal om klanten steevast te kunnen bieden naar wat ze op zoek zijn.

Ook de klant wordt echt in de watten gelegd en dan vooral op het vlak van productinformatie. Daarin heeft bol.com dan ook stevig geïnvesteerd. Daarnaast zorgt ook de app ervoor dat klanten heel eenvoudig kunnen shoppen bij bol.com via hun smartphone.

Naast een groeiend assortiment, breidt bol.com ook de keuzemogelijkheden qua levering uit voor klanten. Niet alleen kwamen er meer afhaalpunten van bol.com, maar introduceerde de winkel ook avondlevering en een “same day delivery” dienst met “vandaag ophalen”.

Daarenboven krijg je regelmatig ook nog eens stevige kortingen. Zo is er steeds korting geldig op herhaalaalaankopen. Deze maken een klassiek bezoek aan de supermarkt quasi overbodig, want je kan er voor kiezen om bepaalde huishoudproducten op regelmatige tijdstippen te laten leveren aan huis of bij een afhaalpunt. Op die herhaalaankopen geniet je altijd van een bepaalde korting en je kan ze op eender welk moment stopzetten of aanpassen.

Niet enkel voor dagdagelijkse aankopen is de online shop heden ten dage erg handig, je vindt er ook heel leuke artikelen om cadeau te doen. Het aanbod originele geschenken is enorm uitgebreid en bevat ontzettend veel handige tips. Als je bijvoorbeeld niet goed weet wat kopen, dan kan bol.com voor inspiratie zorgen. Het bespaart je ook een hele hoop tijd, want je zal niet van de ene winkel naar de andere moeten rennen op zoek naar het juiste cadeau. En helemaal leuk: je kan de verrassing laten leveren bij de persoon voor wie het geschenkje bestemd is!