Scherpste actie ooit: 1+ 2 gratis bij Albert Heijn

 

AH fietsAlbert Heijn kwam vandaag met een nieuwe promotie naar buiten: 1 kopen, 2 gratis. De scherpste actie in Vlaanderen, verkondigen ze in hun folder.

Toen Albert Heijn in 2011 naar België kwam, bracht de supermarktketen de bekende 1 + 1 actie mee. Jij en wij vinden gratis producten geweldig, maar wennen snel aan dit soort acties.

De supermarktketen komt nu dus met nog iets extremer: 1 kopen, 2 gratis. Hiermee start Albert Heijn een enorme prijzenoorlog.

Goed nieuws voor ons dus, maar minder goed nieuws voor de concurrenten zoals Aldi, Delhaize, Colruyt, …

Wat zal er nu gebeuren met die concurrenten? Vooral de supermarktketens die zich in de buurt bevinden van een Nederlandse supermarkt kunnen deze enorme promoties niet zomaar laten voorbij gaan. Zij zullen sommige prijzen dus ook moeten aanpassen.

Colruyt zal bijvoorbeeld met zijn laagsteprijsgarantie sowieso de nieuwe lage prijzen van Albert Heijn moeten toepassen. Dit zal enkel veranderd worden in de Colruyts die dichtbij de Nederlandse supermarktketen liggen. Daarbovenop zijn het niet erg veel producten die Colruyt moet verlagen in prijs, aangezien ze niet zoveel dezelfde producten als Albert Heijn verkopen. Maar toch zullen ze de nieuwe promoties goed in het oog houden.

De artikelen die we aan het 1 + 2 gratis-principe kunnen scoren zijn onder andere paprika’s, broodjes, enkele wijnen, ijskoffie, tomatenblokjes en zelfs sommige bekende merkverzorgingsproducten zoals Nivea-douchecrème!

Hoe houdt een supermarkt dit nu vol, horen we je denken. Wel, aangezien het om een redelijk klein aantal producten gaat, krijgt de supermarktketen enorm veel publiciteit voor een vrij kleine kost. En de merkenproducten betalen ook om in de folder te mogen staan.

Wij zijn er alleszins heel enthousiast over, maar we betwijfelen of de andere supermarktketens dat ook zijn.