Lokale vindbaarheid voor fysieke winkels


Tip 1: Schrijf plaats pagina's
Je hebt een prachtige toonzaal vol unieke keukens in Veenendaal. Of een luxe electrische fietsen winkel in Barneveld. Of je verkoopt tuinmeubels van duurzaam hout in Ede. Dan wil je in die drie plaatsen gevonden worden.

Die drie plaatsen benoem je dan als werkgebied op categoriepagina’s of productpagina’s. Maar iemand uit Utrecht denkt nu dat jouw winkel niet relevant voor hem is.

Daarom moet je unieke plaats pagina's gaan schrijven. Deze plaatspagina noemen wij ook wel lokale landingspagina’s. Dat is een pagina die over jouw product gaat. Voor een inwoner uit Utrecht. Je benoemt jouw product en die plaatsnaam in de titel, de tussenkop en de tekst op één landingspagina. En heb je toevallig al een klant uit die plaats mét een recensie? Die laat je natuurlijk graag (met een foto) zien.

Vergeet dan niet om lokale woorden te gebruiken. Je denkt dan nu aan buurt en lokaal. Maar denk ook aan de woorden omgeving, naast, dichtbij en vlakbij.

Tip 2: SEO expert om advies vragen!
Wat zijn nu eigenlijk de werkzaamheden van een SEO expert? Dit is een vraag die van belang is voor heel veel verschillende soorten ondernemers. Juist ook omdat deze specialist een belangrijke rol speelt bij het bereiken van gestelde doelen. Bijvoorbeeld door te zorgen voor optimale vindbaarheid. SEO staat niet voor niets voor search engine optimalisatie en daardoor dus voor zoekmachineoptimalisatie. Dit is de wijze waarop een ondernemer en potentiële klanten elkaar alleen maar makkelijker vinden. Het is belangrijk om hier op een goede manier naar te kijken en de mogelijkheden te leren kennen. Daar is veel mee te winnen.

Tip 3: De best mogelijke content voor je winkel Misschien wel de meest essentiële factor is de content. Dit is dan ook precies waar de SEO specialist zich in de eerste plaats op zal richten. Het is namelijk goed mogelijk om door de content te optimaliseren al veel te bereiken. Dit is dus voor iedere ondernemer met een website van waarde. Het gebruik van de juiste zoekwoorden is bijvoorbeeld van belang. Maar ook het in de juiste context zetten van die woorden speelt een rol hierin. Wanneer dit goed verzorgd is, dan zal een eerste stap in het verbeteren van de vindbaarheid zijn gezet. Begin hier dus mee.

Tip 4: Linkbuilding op juiste wijze verzorgen
Ook is linkbuilding nog altijd een factor van belang bij het realiseren van optimale vindbaarheid. Dit is dan ook een taak die perfect in handen van de SEO specialist gegeven kan worden. Door de links op een juiste en natuurlijke manier op te bouwen en te verzamelen, is het mogelijk om een website beter te laten scoren. Met als gevolg dat de vindbaarheid omhoog gaat. Dit leidt dan weer tot meer klanten en tot groei van het bedrijf.

SEO uitbesteden is dan ook een tip voor vele bedrijven die geen kennis en online marketing personeelsleden in dienst hebben