Action folder – Non-Food – Week 16 – 2019 – geldig van 17.04 t/m 23.04 – Pagina 2

De eerste Action werd geopend in 1993 in Enkhuizen. De toenmalige winkel was van zeer geringe omvang en het werd opgericht door Gerard Deen en Rob Wagemaker. Later sloot ook Boris Deen zich aan bij het gezelschap en nog in hetzelfde jaar werden er meerdere filialen geopend in Noord-Holland. De uitbreiding ging door en in 1994 kwamen er nog eens vijf winkels bij. Momenteel zijn er ongeveer 900 Action filialen verspreid over Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Frankrijk. Action richt zich voornamelijk op producten uit het lagere prijssegment. De meeste artikelen zijn non-food en het aanbod daarvan is telkens aan verandering onderhevig. Op deze manier wil Action de klant constant aan een verrassing onderwerpen.

Folder



Pagina’s 1 2
Volgende Pagina


Aan de andere kant zijn er hierdoor ook minder verplichtingen aanwezig. Is een artikel bijvoorbeeld uitverkocht, dan hoeft er niet perse voor een alternatief gezorgd te worden. Naast een wisselend assortiment bestaat het aanbod van Action uit ongeveer 1.500 vaste producten. In totaliteit worden er 6.000 producten aangeboden en wekelijks liggen er ongeveer 150 nieuwe producten in de schappen. Het aantal productcategorieën bedraagt dertien. Door grootschalige inkoop kunnen producten tegen lage prijzen worden aangeboden. Daarnaast is er bewust een beperkt budget aanwezig voor marketing en reclame. Door het aanbod van goedkope producten zorgen de klanten er ook zelf voor dat het nodige woord verspreid wordt. In België werd de eerste Action vestiging in 2005 geopend in Vlaanderen. In 2011 werd Action door het private-equityhuis 3i overgenomen. De werkwijze van Action heeft overeenkomsten met een normale supermarktketen. Er is namelijk een eigen uitgebreid distributienetwerk aanwezig die al de filialen bedient.